UX Webdesign

Gebruiksvriendelijke en datagedreven ontwerpen voor de beste shopping experiences

User Experience, UX in het kort. In het Nederlands betekent dit gewoon gebruikerservaring. Klinkt makkelijk, maar wat is UX webdesign? Een gebruiksvriendelijke webshop draait niet alleen maar om een mooi webdesign, maar ook de functionaliteit en content die de aankoop reis vergemakkelijken. Daarnaast speel je ook in op de behoeften en emoties van de klant. Zorg ervoor dat de klanten een positieve ervaring hebben en terugkomen.

UX design voor e-commerce webshops

Laadt jouw webshop erg langzaam, verspringt er van alles op de pagina’s of is het afrekenproces alles behalve soepel? Dan kan het heel goed zijn dat de klanten jouw webshop niet heel gebruiksvriendelijk vinden. Er zijn veel verschillende elementen die UX beïnvloeden, dit zijn er maar een paar. Onze Magento designers weten hier gelukkig alle fijne kneepjes van. Bij het maken van een UX webdesign, zorgt hij er altijd voor dat deze zo optimaal mogelijk is.

HYPERstack

Onze HYPERstack

Ontwikkeld met focus op een sterke Magento UX design

Met jarenlange ervaring en vele user cases weten wij precies welke elementen en functionaliteiten voor een Magento 2 webshop bijdragen aan groei én goed converteren. Met een mooi Magento 2 design zet je een goede basis voor de UX. 

Deze best practises hebben we modulair verwerkt in ons HYPERstack platform en onze Magento thema’s. Het HYPERstack platform hebben we gebouwd als basis waaruit we verder ontwerpen, aan de hand van jouw voorkeuren en vereisten. Hiermee bieden we een geschikte en goed geoptimaliseerde instap voor elk type webshop. Afhankelijk van jouw wensen en budget gaan we aan de slag om de meest geweldige frontend te ontwerpen en bouwen voor jouw merk.

HYPERstack themes

Naast HYPERstack hebben we ook twee Magento thema’s ontwikkeld, Het Vitals Thema en Kickstart Thema. Wil je een snelle en stabiele basis, boordevol UX optimalisaties en een unieke shop creëren met professioneel Magento webdesign, dan kun je met het Vitals Thema alle kanten op.
Wil je vliegend van start gaan, profiteren van de stabiliteit en UX optimalisaties van Vitals, maar niet te veel budget willen stoppen in een een unieke front-end? Dan kun je Kickstart niet laten lopen.

User centered design

Elk merk, webshop en niche heeft zijn eigen kenmerken, uitdagingen en type klanten. Daarom gaan wij voor een user centered design (UCD). Dit is een design dat volledig gebaseerd is op de gebruiker; op hun behoeftes, doelen en feedback.

Om een goede UCD neer te zetten is het van belang om de doelgroep te leren kennen. Dit gebeurd tijdens de research fase. Tijdens de tweede fase, wireframing en stijl creatie, worden de inzichten van het zoekwoordonderzoek en concurrentieanalyse gebruikt om een design te maken dat probleemoplossend, onderscheidend en uniek is. Na het uitwerken van de design structuur is het tijd voor fase drie, prototyping! Daar houden we ons bezig met het definitief en tastbaar maken van de nieuwe pagina’s en eventuele branding.

Samen werken we de complete customer journey uit om de techniek en content optimaal op elkaar af stemmen. Zo komen we samen tot de beste resultaten.

Fase 1: Research

In de eerste fase, ook wel de kick-off, nodigen we je graag uit bij ons op kantoor. Tijdens deze sessie vormen we een zo duidelijk mogelijk beeld van jouw bedrijf. Wat zijn jouw business goals, de doelgroep, de bestaande customer journey, concurrentie en huidige pijnpunten. Aanvullend met bestaande analytische data vormen een mooie basis om een doordacht ontwerp neer te zetten.

Fase 2: Wireframing & stijl creatie

Met de verzamelde de data uit de kick-off gaan we aan de slag. We denken na over features die voor jouw doelgroep van toegevoegde waarde zijn, over de meest geschikte indeling voor jouw webshop waarbij gebruiksvriendelijkheid de basis vormt. Om de ideeën visueel en tastbaar te maken ontwerpen we wireframes. Met deze wireframes vormen we het skelet van jouw webshop. Het optimaal invullen van de ruimte met inhoud en features gefocust op het gedrag van bezoekers.

Heb je specifieke wensen op het gebied van branding? Dan kunnen we ook dit meenemen tijdens de conceptfase. Een moodboard is één van onze favoriete middelen om naar een nieuwe stijl toe te werken of een bestaande stijl te optimaliseren en uit te breiden.

Consistentie in design staat bij HYPER hoog op het lijstje. Daarom laten we ons niet beperken door enkel online beeldscherm elementen, zoals de webshop, socials en mails. We denken ook graag mee in de offline touchpoints, zodat jouw bedrijf van A tot Z klopt.

Fase 3: Prototyping

Tijdens deze fase komen alle puzzelstukjes samen. Na de conceptfase te hebben afgerond en een goed beeld hebben gekregen van de features, indelingen van de nieuwe webshop en eventueel branding elementen, gaan we aandacht besteden aan de definitieve designs. 

Wij denken en ontwikkelen vanuit mobile first. Dit betekent dat de focus ligt op de mobiele gebruiker, uit onderzoek is gebleken dat 60% van de bezoekers op een website op via mobiel kijken. Hiermee leggen we de basis voor technische realisatie.

Doorontwikkeling & gerichte UX optimalisaties

Naast neerzetten van compleet nieuwe shops en branding, zijn wij natuurlijk ook steengoed in het beantwoorden van specifieke UX vraagstukken. Hierbij kunnen we kijken naar een specifieke flow of component op de webshop en deze beter aan laten sluiten bij de wensen van de doelgroep.

Wij bij HYPER helpen jou graag bij alle UX gerelateerde vragen en issues. Met ons ervaren team bouwen we de beste front-ends. Benieuwd wat wij voor jou zouden kunnen betekenen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende sparringsessie.

Sparringssessie inplannen?