STYQX verdubbelt de cijfers met HYPERstack
De klant
STYQX is ontstaan uit een passie voor het stijlvol afwerken van interieurs. De afgelopen jaren is de webshop verder uitgegroeid tot een officiële dealer van onder andere Orac. Nu adviseert, verkoopt en monteert STYQX wandpanelen, sierlijsten, plinten en nog veel meer van gerenommeerde merken, waaronder Ginza Lines, Noakk, Floorify, Little Greene en Paint & Paper.De opdracht
STYQX was op zoek naar een partij die hen kon helpen bij het realiseren van hun droom webshop in hun eigen unieke stijl waarmee ze verder konden groeien. Bij aanvang van dit project waren er twee losse webshops, namelijk kroonlijsten-elementen.nl en STYQX.nl. De wens was om deze shops samen te voegen tot één sterk domein: STYQX.nl.
Op deze manier kan alle aandacht en tijd worden besteed aan één krachtig domein in plaats van twee afzonderlijke. Bij het samenvoegen van de webshops was het vanzelfsprekend belangrijk om de opgebouwde organische waarde + autoriteit & het verkeer van beide shops zo veel mogelijk te behouden.
Het proces
Research & Discovery fase
Met een duidelijke visie kwam STYQX naar HYPER toe. Ze willen groeien! In de Research & Discovery fase hebben we hun huidige marktpositie onderzocht en kansen geïdentificeerd. Samen hebben we hun processen bekeken en waar mogelijk gestroomlijnd.
De SEO en UX optimalisaties
Onze designers ontwierpen een nieuwe, gebruiksvriendelijke webshop die aansluit bij de merkidentiteit van STYQX. Vervolgens voerden we uitgebreide SEO optimalisaties uit om de online zichtbaarheid te vergroten. Met behulp van Elovate optimaliseerden we de categorieën en producten, wat resulteerde in een verbeterde gebruikerservaring en hogere conversieratio’s.
De technische aanpak
De nieuwe webshop werd gemigreerd en opgebouwd op het HYPERstack Kickstart platform, wat flexibiliteit en schaalbaarheid biedt. Voor de livegang hebben we uitvoerig getest om een foutloze en plezierige winkelervaring te garanderen. Na deze grondige voorbereidingen ging de webshop live en we blijven nauw samenwerken met STYQX voor monitoring en verdere optimalisaties.
Uitgelichte features
Verfrissend design dat aansluit bij het merk en de doelgroep
Met behulp van het Vitals Kickstart-thema heeft onze designer een ontwerp gerealiseerd dat nauwgezet rekening houdt met de huisstijl, de branche en de doelgroep. Het nieuwe design sluit naadloos aan bij de behoeften en verwachtingen van de doelgroep van STYQX.
Uniek ontworpen widgets
Bij STYQX is ervoor gekozen om een aantal unieke widgets te ontwerpen. De widgets zorgen voor een uitstraling die past in het plaatje van de moderne interieurs, maar creëren ook de ultieme gebruikerservaring. Bij deze widgets staat de visuele invulling centraal: perfect om de laatste trends en nieuwste producten uit te lichten!
Featured categories voor snelle en slimme navigatie door de shop
Featured categories zijn snelle linkjes bovenaan de categoriepagina’s die vrij in te vullen zijn. Dankzij de featured categories kunnen bezoekers met name op mobiel gemakkelijker & sneller navigeren tussen categorieën. Dit zorgt voor een prettigere UX.
Product highlights
Middels Product highlights ziet de bezoeker meteen vanuit het categorie overzicht wat de belangrijkste eigenschappen van een product zijn. Maar ook op de productpagina staan deze eigenschappen direct prominent uitgelicht. Denk aan eigenschappen zoals materiaal, afmetingen en merk.
Deze highlights worden automatisch ingeladen op basis van attributen en zijn per attribuutset instelbaar. Oftewel, één keer instellen en op grote schaal verbeteringen doorvoeren in de magento 2 shop.
Complexe rekenmodule die rekening houdt met snijverlies
Bij de aankoop van producten zoals wandpanelen en wandlijsten hoeft de bezoeker enkel de benodigde oppervlakte in te vullen, waarna de module automatisch aangeeft hoeveel eenheden er van het product benodigd zijn. Optioneel kan er rekening gehouden worden met 10% snijverlies. Ook de aanbevolen accessoires zijn aangepast op de benodigde hoeveelheid.
Custom producttypen om alle kleuren bij verfproducten netjes weer te geven
Er is een nieuw product type gebouwd waarbij er vanaf de productpagina gekozen kan worden hoeveel liter er nodig is, maar ook welke kleuren er zijn en welke de klant wil bestellen.
Migratieplan voor het samenvoegen van de 2 losse shops
Kroonlijsten-elementen.nl en STYQX.nl zijn middels een goed uitgedacht migratieplan samengevoegd waarbij alle oude URL’s netjes geredirect zijn.
Data migratie middels Elovate
Voor het overzetten van alle data van het oude CMS naar Magento, is gebruikgemaakt van Elovate. Elovate is een vereenvoudigde app waarmee in rap tempo onder andere product- en categorie data verrijkt & aangepast kan worden. Dit maakte het proces erg gemakkelijk waardoor er een hoop tijd bespaard bleef die anders besteed zou zijn aan de datamigratie.
Het resultaat mag er zijn!
Op 22 augustus 2023 werd de nieuwe Magento 2-webshop van STYQX officieel gelanceerd. Sinds de lancering hebben we opgemerkt dat de nieuwe pagina’s snel en effectief worden geïndexeerd en weergegeven.