Concurrentie in de schaduw als het gaat om plantbeleving!
De klant
Jane is een echte kamerplant enthousiast, ze heeft haar hele huis vol staan met alle denkbare planten. Dit is het personage van Make A Jungle, de webshop om de juiste planten te vinden voor je eigen urban jungle.Aanleiding tot ontwikkeling
Make A Jungle kwam met een duidelijke visie en doel bij HYPER. Ze willen een visuele en gebruiksvriendelijke webshop die volledig is gefocust op beleving, een stap verder dan de doelgroep nu gewend is. Klinkt als een goede uitdaging!
De klant kwam voorbereid aan. Zij hadden namelijk een moodboard gemaakt, geknipt en geplakt vanuit magazines. Dit was het startpunt van een intensieve samenwerking met Mitchel, onze UX/UI designer.
Zo hebben we het aangepakt
We zijn begonnen met een kick-off bij ons op kantoor. Daarna zijn we op inspiratiesessie bij Make A Jungle geweest om de jungle sfeer te proeven. Dit is belangrijk om een goed gevoel te krijgen bij het bedrijf en dit mee te nemen in de ontwikkeling van de webshop. Mitchel is aan de slag gegaan met alle input van de inspiratiesessie. Uit deze bron van creativiteit en inspiratie zijn onder andere een sprekende huisstijl, een logo, en iconen gekomen.
Na de feedback rondes, was het tijd om de wireframes op te stellen. Hierbij is het ook belangrijk om na te denken welke features en elementen er terug moeten komen op de webshop. Als leidraad bij het ontwerpen van het webshop design, worden deze wireframes gebruikt. Tijd om de webshop in elkaar te zetten, onze developers zijn nu aan zet.
Samen met het Make A Jungle team is Mitchel een dag de jungle in gegaan om passende foto’s te schieten voor op de webshop. De content en pakkende copy is gecreëerd door Make A Jungle, met SEO optimalisaties vanuit HYPER.
Met diverse feedback rondes en kleine aanpassingen hier en daar, is het echt zo ver! De lancering, altijd weer spannend.
Belangrijke elementen
Bij het ontwerpen en ontwikkelen van deze nieuwe webshop lag de grootste focus op de beleving en ervaring. Daarbij is er veel gebruik gemaakt van iconen, is er eigen uniek beeldmateriaal gemaakt en de webshop is gevuld met veel informatieve content.
De blog is daarmee ook een belangrijk onderdeel van de magento 2 webshop. Door middel van storytelling en inleving wil Make A Jungle zich verbinden met hun doelgroep. Toen kwam Jungle Jane in beeld, zij geeft tips en inspiratie over de mooiste kamerplanten.
Om de beleving compleet te maken is er een volledig custom made category landing page ontwikkeld. Deze landingspagina helpt de klant navigeren naar de juiste pagina’s binnen de webshop. Of de bezoeker nu op zoek is naar hangplanten, planten bundels of juist informatie over hoe je een dracena verzorgd: het is allemaal te vinden op de category landing page.
Daarnaast is er de mogelijkheid om ‘shop by plant’. Dit herken je wellicht als ‘shop bij brand’, deze feature is omgebouwd zodat er geshopt kan worden op plant familie. Een zeer gebruiksvriendelijke feature voor klanten die op zoek zijn naar een specifieke plantensoort en tevens een positieve invloed op SEO.
Technische Magento features
Om de webshop volledig visueel in te richten, zijn er ook custom features gebouwd. Hiervan lichten we er graag een paar uit!
Resultaten
Na een intensieve samenwerking is Make A Jungle gelanceerd! Een mooie gebruiksvriendelijke webshop die perfect aansluit bij de doelgroep die zij willen bereiken. Ook met deze nieuwe webshop heeft Make A Jungle zijn identiteit goed neergezet en is klaar om te groeien.
Wij zouden HYPER niet zijn als we niet naar de performance zouden kijken! Ook bij dit project hebben we ervoor gezorgd dat de webshop met vlag en wimpel slaagt voor de Core Web Vitals én de user experience tip top in orde is. Zowel de homepagina, categoriepagina’s als productpagina’s slagen voor de Core Web Vitals.