Dé shop voor detailing stapt over naar HYPERstack
De klant
Het startpunt en de uitdaging
Dat de klant oog voor detail heeft is geen verrassing. Met de groei van de afgelopen jaren, lag de uitdaging in het verder optimaliseren voor de volgende stappen.
Performance en gebruiksgemak voor zowel klant als personeel staan hoog in het vaandel. De migratie naar Magento 2 was al in een vroeg stadium gebeurd, met als gevolg een sub-optimale webshop met veel overbodige custom code en bugs.
Aan HYPER om vraag om de webshop weer te stabiliseren en maximaal te laten presteren om verder te kunnen ontwikkelen.
Zo hebben we het aangepakt technisch
De Magento 2 webshop hebben we overgezet op HYPERstack als basis waarbij we de switch hebben gemaakt van SASS naar LESS CSS voor betere compatibiliteit met modules. Na een uitgebreide code audit hebben we veel overbodige code weten te schrappen en diverse elementen kunnen versimpelen om een betere basis te creëren.
De shop maakte gebruik van een custom PostNL koppeling. Tijdens de bouw was de TIG PostNL Magento 2 koppeling nog niet beschikbaar. Wij hebben de custom PostNL module verwijderd en de TIG PostNL Magento 2 module geïmplementeeerd, waarmee we ontwikkelsnelheid hebben kunnen verhogen en de afhankelijkheid hebben kunnen verlagen. Daarnaast hebben we direct checkout optimalisatie voor zakelijke klanten doorgevoerd.
Na de migratie naar het HYPERstack is de ontwikkelsnelheid en stabiliteit van de shop significant hoger.
Dit waren de SEO en UX optimalisaties
We hebben de complete navigatie omgebouwd van een complex menu naar een simpel mega menu en de layered navigation vervangen voor advanced layered navigation met shop by brand functionaliteit.
Hiermee is het navigatie gemak en de SEO technische structuur significant verbeterd. Ook hebben we hiermee extra filter mogelijkheden toegevoegd gericht op frequent terugkerende klanten zoals voorraad, aanbiedingen, nieuw binnen en beoordelingen.