ParfumWebshop

50% meer vertoningen en kliks met HYPERstack Kickstart

Hoe ParfumWebshop met hun vernieuwde HYPRstack Kickstart webshop ruim 50% meer kliks en vertoningen kreeg

De klant

ParfumWebshop is een langlopend en groot familiebedrijf. Al sinds 2004 zijn ze online te vinden om nog meer klanten te ondersteunen in hun complete beautyritueel. Met hun eigen parfumerie winkel zijn ze altijd bezig met de laatste trends en zorgen ze voor een optimale winkelervaring.

Diensten

Development, UX design
Gepubliceerd op: 16-11-2023
Mobile weergave van de Magento 2 webshop ParfumWebshop

De start van een mooie samenwerking

E-commerce ondernemers Erik en Niels klopte bij HYPER aan voor de overname van het technisch beheer van de Magento 2 webshop van ParfumWebshop. De frontend kampte met performance problemen wat hen belemmerde om nog verder te groeien. Daarbij was ruimte voor verbetering op het gebied van gebruikerservaring (UX). In het groei-gesprek is samen besloten om de huidige Magento installatie op te schonen en te voorzien van een snelle en gebruiksvriendelijke frontend.

Stappenplan ParfumWebshop

Dit hebben we gedaan

Vanuit de vraag van de klant zijn we begonnen met UX research. Daarin hebben we gekeken naar wat de markt doet en waar de kansen liggen van ParfumWebshop met betrekking tot de huidige webshop en concurrentie. Aan de hand van dit onderzoek heeft onze UX designer Mitchel een ontwerp gemaakt voor de homepagina. De custom wensen van de klant zijn hier ook in meegenomen. Zij waren erg enthousiast over het eerste ontwerp, met enkele feedbackpunten is Mitchel verdergegaan met het ontwerpen van de gehele webshop.

Onze developers zijn druk aan de slag gegaan met het opschonen van de Magento 2 webshop, daarmee verwijderen ze oude en overbodige code. Daarnaast hebben ze de webshop geüpgraded naar HYPERstack, met alle bijbehorende features. ParfumWebshop heeft gekozen om voor een Vitals Kickstart thema te gaan. Met het styled thema staat de webshop in recordtempo klaar voor launch en wordt er maximale performance behaald. Geen onzin!

Het maatwerk uit de vorige Magento 2 webshop hebben we overgenomen en geïntegreerd in de nieuwe webshop. We hebben samen met het team van ParfumWebshop al deze processen doorgenomen en optimalisaties uitgevoerd waar gewenst en nodig. Maar ook nieuw maatwerk is uitgevoerd. Zo hebben we het uiterlijk van simpele en configurabele producten gelijk getrokken.

Beautyproducten, voornamelijk parfum, hebben vaak verschillende verpakkingen en groottes. Productafbeeldingen kunnen niet altijd duidelijk zijn hoe groot het product is en hoeveel het bevat. Door de simpele producten, waar maar 1 variant van is, op dezelfde manier weer te geven als de producten waar meerdere varianten van zijn (configurable) kunnen klanten in één oogopslag zien welke grootte product ParfumWebshop aanbiedt en welke zij ontvangen.

Bij de zoektocht naar een nieuwe Magento partner sprak het verhaal van HYPER ons direct aan. Focus op snelheid (wat voor Magento 2 een behoorlijke uitdaging is) maar ook een ondernemende partner die verder meedenkt dan alleen het technische plaatje. Het team heeft veel verschillende specialisten die nauw met elkaar samen werken en allen vanuit hun eigen kennisgebied onze shop naar een hoger niveau helpen te tillen. Daarnaast is het fijn dat de lijntjes kort zijn en er weinig woorden nodig zijn om de doelen die wij voor ogen hebben te bereiken. We zijn ontzettend tevreden met wat we in korte tijd hebben kunnen neerzetten en kijken er naar uit om dit verder met elkaar uit te bouwen.

Erik de Groot
Eigenaar

Speciale features

Deze features hebben wij speciaal bij de nieuwe Magento 2 van ParfumWebshop ontwikkeld en geïntegreerd.

Trustpilot koppeling: Voor het weergeven en integreren van alle klantbeoordelingen
Timed banner: Banners inplannen en weergeven op specifieke tijden voor acties
Amasty Brand Slider: Visueel uitlichten van specifieke merken door middel van een slider
Blog integratie: Voor het creëren van waardevolle content zoals tips en adviezen
Amasty Brandpage: Een mooie overzichtelijke landingspagina waar klanten gemakkelijk kunnen navigeren naar hun favoriete merk
Landingspagina: Onder andere voor speciale acties als Black Friday en categorieën
Product highlights: Belangrijkste attributen uitlichten op de categoriepagina en productpagina
Amasty product merchandising: Op basis van data wordt de productvolgorde bepaald
Related categories: Verbeteren van de UX en de interne linkstructuur
Simpele en configurabele producten hebben dezelfde opzet: Door de verschillende groottes van verpakkingen kan de klant op deze manier snel en gemakkelijk zien hoe groot de verpakking is, ongeacht hoeveel varianten er beschikbaar zijn
Voorraadstatus: Op de productpagina wordt in één oogopslag weergegeven hoeveel stuks van het product beschikbaar is
Out of stock melding: Klanten en niet-klanten kunnen zich aanmelden voor out-of-stock notificaties
Amasty free gift: Gratis cadeau wordt automatisch toegevoegd in de winkelwagen
Technische integraties en koppelingen: Riverty integratie, Squeezly integratie, Annowave koppeling voor GA4

Livegang & doorontwikkelen

Op 15 augustus is de nieuwe webshop van ParfumWebshop live gegaan. Op 22 augustus heeft Google een core update uitgevoerd. De webshop heeft hier dubbel van geprofiteerd en het aantal bezoekers gaat met een stijgende lijn omhoog, het aantal vertoningen en kliks is wel met 50% gestegen!

Stijging in bezoekers

De nieuwe webshop is gebouwd op het HYPERstack Vitals Kickstart thema. Dit thema is pre-styled, wat ervoor heeft gezorgd dat we binnen een hele korte tijd een prachtige en stevige Magento 2 webshop klaar hadden staan voor ParfumWebshop. Dit thema is gemaakt op maximale performance, wat ook zeker terug te zien is in de cijfers. Nadat Google de nieuwe webshop heeft opgepikt, is het aantal URL’s met een rode of oranje status fors gedaald. Uiteraard worden daarbij de Core Web Vitals behaald voor de gehele webshop, maar ook de nieuwe metric INP. Helemaal klaar voor de toekomst.

Core Web Vitals: Geslaagd voor de Core Web Vitals én de nieuwe metric INP - klaar voor de toekomst
URL improvements: Een forse stijging in goede URL’s en grote daling in incorrecte URL’s